Friday, June 21, 2013

Jonas Kaufmann Verdi CD


jonas kaufmann the verdi album

Jonas Kaufmann announces his new CD which surprises many fans as he recorded the new CD for Sony Classical. The question that many are wondering is if it concludes his contract with Decca which has been one of the most fruitful discographies in years. He has a new Verdi DVD also being released through Decca. More will be announced in the coming months. 

THE VERDI ALBUM – Jonas Kaufmann
GIUSEPPE VERDI (1813–1901)
Rigoletto
1 “La donna è mobile” (Duca)
2 “Se quel guerrier io fossi! … Celeste Aida” (Radamès)
Un ballo in maschera
3 “Di’ tu se fedele” (Riccardo)
4 “Forse la soglia attinse … Ma se m’è forza perderti” (Riccardo)
Il trovatore
5: “Ah! sì, ben mio … Di quella pira” (Manrico)
with Giovanni Gregnanin Ruiz · Erika Grimaldi Leonora
Luisa Miller
6 “Oh! fede negar potessi … Quando le sere al placido” (Rodolfo)
Simon Boccanegra
7 “O inferno! Amelia qui! … Sento avvampar nell’anima … Cielo pietoso, rendila” (Gabriele)
Don Carlo
8 “È lui! desso, l’Infante! … Dio, che nell’alma infondere” (Don Carlo)
with Franco Vassallo Rodrigo · Daniele Cusari un frate
La forza del destino
9 “La vita è inferno all’infelice … O tu, che in seno agli angeli” (Alvaro)
I masnadieri
10 “Destatevi, o pietre! … Giuri ognun questo canuto” (Carlo)
Otello
11 “Dio! mi potevi scagliar” (Otello)
12“Niun mi tema” (Otello)
with Franco Vassallo Jago
BONUS TRACK
Macbeth
13 “O figli, o figli miei! … Ah, la paterna mano” (Macduff)
JONAS KAUFMANN
Coro del Teatro Municipale di Piacenza
Orchestra dell’Opera di Parma
PIER GIORGIO MORANDI

No comments:

Post a Comment